top of page

PPK

Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) to jeden z obowiązkowych pakietów świadczeń
pracowniczych. Będzie musiał wkrótce wprowadzić go w swoim zakładzie pracy każdy
pracodawca. Znajomość zasad obowiązujących w tym zakresie pozwoli na jego
bezproblemowe wdrożenie

Co powinien wiedzieć każdy pracodawca przed wprowadzeniem PPK w swoim
zakładzie pracy?


Przed wprowadzeniem PPK jako pracodawca musisz dokonać wyboru instytucji finansowej, z którą zostanie podpisana umowa o zarządzanie PPK. Decyzję w tym zakresie powinien podjąć w porozumieniu z zakładową organizacją związkową lub, jeśli jej nie ma, z reprezentacją pracowników. Gdy nie uda się osiągnąć porozumienia w tej kwestii, na miesiąc przed upływem terminu zawarcia umowy w zakresie zarządzania PPK, pracodawca może podjąć decyzję o wyborze samodzielnie.

Czy Pracownicze Plany Kapitałowe są obowiązkowe dla pracowników?


Co do zasady, do PPK będą zapisywani wszyscy pracownicy w wieku od 18 do 55 lat. Każdy z nich będzie mógł jednak złożyć oświadczenie, że rezygnuje z dokonywania wpłat na PPK.
W innym przypadku zostanie on zapisany tam automatycznie. Takie oświadczenie musi mieć formę pisemną.

Kary za niewprowadzenie PPK


Jeśli pracodawca nie będzie odprowadzał składek do PPK, to zgodnie z zapisami w ustawie o
PPK będzie mu groziła kara od 1 000 do 1 000 000 złotych. Działania pracodawców w tym
zakresie będą kontrolowane za pośrednictwem Państwowej Inspekcji Pracy.

Jeśli jeszcze nie wybrałeś PPK to zadzwoń do Nas a my postaramy się pomóc Ci w najlepszym wyborze.

Zadzwoń pod nr tel. 77 44 11 377 lub napisz do nas przez formularz kontaktowy znajdujący się poniżej.

bottom of page